[Afgelast] - Liberaal Groen: Circulaire economie

detail iamge 21maart
21 maart 2020 09:32

Aan de slag voor een circulair en ondernemend Nederland. Kom o.l.v Talitha Muusse (ondernemer in Duurzaamheid) op zaterdag 21 maart meepraten in de Kroepoekfabriek (Koningin Wilhelminahaven Zuidzijde 2a, 3134 KG) in Vlaardingen met o.a.

- Allard Castelein (directeur Havenbedrijf Rotterdam)
- Mark Harbers (VVD Tweede Kamerlid)
- Kirsten Schuijt (WNF-directeur)

Inloop 09.15, aanvang 09.30, einde 12.30. Liberaal Groen organiseert dit evenement. Voor dit evenement wordt een bijdrage van €15 gevraagd. https://www.liberaal-groen.nl/nieuws/21-mrt-2020-liberaal-groen-event-circulaire-economie-met-oa-mark-harbers/

Aanmelden: https://www.mijnvvd.nl/. Als dit niet werkt of als je geen lid bent van de VVD: mail naar strategie@vvd.nl.

De transitie naar een circulaire economie is veel breder dan de energietransitie alleen en biedt Nederland enorme kansen. Het gaat om slim gebruik van schaarse grondstoffen, idealiter al vanaf het ontwerp van producten. Op 21 maart onderzoekt Liberaal Groen die kansen vanuit verschillende invalshoeken.

Behalve bovenstaande sprekers gaan ondernemers, politici en experts in kleinere groepen het gesprek aan over specifieke aspecten van een circulaire economie. Je kunt twee sessies uitkiezen, met elk een aansprekende inleider:

- Grondstoffenakkoord: met de architect van dit akkoord, Arnoud Passenier (Ketenregisseur Circulaire Economie, Ministerie van I&M).

- Circulaire economie als lifestyle: tweegesprek van Bas Luiting (auteur van het gelijknamige boek, tevens circulair ondernemer) en de jongste VVD-wethouder van Nederland, Daan de Kort uit Veldhoven.
- Circulair producten ontwerpen: Edward Hissink (directeur marketing van Fresh-r). Fresh-r start al met circulair denken bij ontwerp van producten.

- Innovatie in circulair afval verwerken: Jelmar Helmhout van Omrin – eind 2019 verkozen tot duurzaamste bedrijf van Nederland! Omrin is een afvalverwerker met stevige circulaire ambities die zichzelf overbodig wil maken

- Hoe circulair is PMD?: Met Hugo Bellaart, VVD-raadslid De Gooise Meren (woordvoerder duurzaamheid). Zie bijv. artikel NRC, februari 2019.

- Circulaire landbouw / true pricing: Jeroom Remmers, directeur TAPP Coalitie.