Laat de Rotterdamse horeca de catering tijdens de verkiezingen verzorgen

12 maart 2021

Komende week gaan onze Rotterdammers naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezing. Rotterdam telt ruim 400 stembureaus waar tienduizend vrijwilligers ervoor zorgen dat iedereen veilig zijn of haar stem uit kan brengen. Natuurlijk moet er op een werkdag ook gegeten worden.

Vanwege Corona heeft gemeente Rotterdam ervoor gekozen om de vrijwilligers van de stembureaus ditmaal een financiële vergoeding te geven op hun rekening te laten storen om zelf een lunch en/of diner aan te schaffen.

Raadslid Dieke van Groningen, van de Rotterdamse VVD, vindt dit hét moment om de Rotterdamse horeca te steunen. “Terwijl de horeca het super zwaar heeft, moet de overheid geen kans onbenut laten ze extra te steunen. Juist in deze moeilijke tijd is het een mooi gebaar om lokale ondernemers de stembureauleden van eten te voorzien.” Het gaat al gauw om een slordige 30.000 per dag aan vergoeding. “Dit bedrag kan de Rotterdamse horeca ontzettend goed gebruiken” stelt van Groningen. De Tweede Kamerverkiezingen zijn hiervoor wellicht kortdag, desalniettemin gaat van Groningen aan het college vragen om de stembureauleden in hun pauze te laten genieten van de heerlijke mogelijkheden die de lokale horecazaken te bieden hebben.

Van Groningen zegt verder: “als gemeente moeten we het goede voorbeeld geven en lokaal ondernemerschap ondersteunen, nu én in de de toekomst. Wat haar betreft maken we het ook mogelijk dat bij volgende verkiezingen lokale ondernemers een belangrijkere rol spelen. Samenwerkingen met kleinere ondernemers of lokale horeca past wat van Groningen betreft goed in het nieuwe inkoopbeleid van de gemeente. “We willen allemaal graag onze lokale winkels en horeca behouden, dan is het des te belangrijker om ook bij dit soort gelegenheden bewust lokaal ondernemerschap te stimuleren”, zegt van Groningen

Ondernemersstad Dieke van Groningen